Elins Naglar: Splatter Naglar

tisdag 4 december 2012

Splatter Naglar

Idag har jag testat en ny metod för splatter nails. Resultatet ser ni här under.
Det var mycket glittrigt så det var inte det lättaste att ta foto på. Men för att göra detta har jag använt mig en sådan lite sprayflaska man får med parfym tester. Jag rengjorde den sen hällde jag in några droppar nagellack och sedan lite nagellacksborttagning. Man ska egentligen ha nail polish thinner men det är inte något jag har men som står på min lista över saker jag vill ha. Sedan sprutar man bara på naglarna som man har tejpat runt innan om man inte vill ha nagellack på hela handen sedan.

Jag tänkte använda mig av lite juliga färger att spruta med så jag tog en grön och en glittrig röd. Men det visa sig att den röda bestod mer av glitter än färg så den blev inte så jätte bra. Men det blev ändå en häftig effekt.

Nagellack jag använt mig av -
baslack - Isadora Second Nail
Silver - Gina Tricot - Silver
Grönt - Isadora - Paradise Green
Röd/rosa - Gina Tricot - Alexis
Topplack Seche Vite

(Glöm inte bort att imorgon kan ni få Seche Vite för halva priset på KICKS) 

Sedan var det även en ny dag vilket betyder ett nytt nagellack från min kalender. Dagens lucka innehöll "Prom Queen". Detta är inte ett nagellack utan Caviar pärlor. Jag tyckte denna färg kombinationen var fin. Jag älskar lila! Nu ska jag bara hitta perfekta tillfället att pröva det. 


Den innehåller även små glitter paljetter.

Vad tyckte ni om dagens design? Något ni skulle kunna bära? Vill ni ha en steg för steg tutorial på hur jag gjort? Tips på några designer ni vill att jag ska göra? Det är bara att kommentera! Kommentera på! :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar