Elins Naglar: KICKS Nail Polish Corrector Pen

måndag 3 december 2012

KICKS Nail Polish Corrector Pen

Idag tänkte jag prata lite om en produkt som jag använt mig av ett tag nu - KICKS Nail Polish Corrector Pen. 

Detta är alltså en penna som är fylld med nagellacks borttagning. Denna ska man använda sig av för att lätt kunna ta bort nagellack som kommit utanför på nageln. Detta ska vara ett lättare och snabbare sätt än att använda sig av t.ex. en tops eller en pensel som jag använde mig av innan. 

Denna kostar 60 kr på KICKS och man får även 3 extra tippar till den som man kan byta när den som sitter på blir smutsig. 

Vad tycker jag då om denna produkt? Den funkar som den ska, gör det mycket lättare att ta bort nagellacket som kommit utanför och skapa en snygg kant. Jag har någon gång tagit med mig den på bussen eller i bilen när jag inte haft tid att göra det innan och även om det kanska skumpa och höll på lite fick jag ändå ett snyggt resultat. 

Jag har själv inte bytat tipp än på min. Tippen blir lätt smustig efter bara några naglar men jag brukar försöka ta bort det med lite nagellacksborttagning och en bomullsrondell. Men det börjar bli lite konstig formade så man kanska ska byta den för att fortsätta få så bra resultat som möjligt. Men annars ser jag inget behov till att byta tippen. 

Men en ska jag tänker på är, när den tar slut.. ska man bara kasta den då och köpa en ny? Det blir ju ändå ganska dyrt tillslut. Så när denna är slut tänker jag nog försöka införskaffa mig en lite dyrare som man kan fylla på själv. OPI och Essie har jag i alla fall sett har det. Men dom kostar kanske 100 kr mer men man kan tjänar på det tillslut? 


Och idag är ju en ny dag och det betyder tid att öppna en ny lucka i min Ciaté adventskalender. 
Idag fick jag "Halo". Min första tanke när jag såg den var holografisk topplack. Jag googla lite på det och det visa sig att jag var rätt. Nu längtar jag tills jag kan pröva den. Tänk att man kan förvandla sitt favorit nagellack till ett holografisk lack?! :)

Jag ska även lägga till att jag hade lite fel information om Kicks julkalender. Du behöver inte vara medlem för att kunna köpa Seche Vite för halva priset på onsdag. Så det är bara att sticka dit och köpa det. Det är verkligen mitt favorit topplack!

Har ni själv prövat den här corrector pen? Vad tyckte du om den i så fall? Eller har du provat någon annat märke? Kommentera! 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar