Elins Naglar: Rudolf Naglar

torsdag 6 december 2012

Rudolf Naglar

Här kommer jag med årets andra jul/vinter design. Idag har gjort några (skelögda) renar.

Tyckte dom blev ganska söta även om dom även är ganska misslyckade. Jag är inte den bästa att göra ögon, jag erkänner det. Men practice makes perfect! Jag var ju tvungen att göra rudolf också, lite som en accent nail. I denna designen har jag även använt mig av nagellacket som jag fick i min kalender idag. Jag har använt mig av två vita lack för bakgrunden, en vanlig och en lite shimmer aktig men ganska genomskinlig därav ett vitbas lack.

Nagellack jag använt mig av - 
Baslack - Isadora - Second Nail
Vitbaslack/ögonen - China Glaze - White Out
Vit shimmer lack - Ciaté - Angel Wings
Brun - OPI - You don't know Jacques
Mörkbrun (hornen och nosen) - OPI - You don't know Jacques blandat med några droppar Isadora - Gothic Black
Svart - Isadora - Gothic Black
Röd - Claudia - All Red

Sedan har min nagellack samling växt lite dom senaste två dagarna.


Två stycken Seche Vite dry fast top coat - Utsedd till världens bästa Topplack.
Ciaté - Cabaret (kalendern igår), Ciaté - Angel Wings (kalender idag även sedd här uppe i designen)
Sedan har jag två stycken nagellack, likadana, från Sephora - Moody Woman.

Sephora öppnande ju här i Malmö idag och jag lyckades hamna på gästlistan så jag var en av dom första 200 besökare och fick även en liten goodiebag. Tyvärr innehöll den inget nagellack. Butiken är jätte fin. Nagellack från OPI, deras egna märken, Sally Hansen och Nails Inc. 
Fram till den 16 december delar dom ut den här nagellacket - Moody Woman om du har med en voucher du kan hitta på deras svenska hemsida. Jag fick två för Mamma tog en också. Men nu fredag-söndag har dom 20 % på alla deras varor från deras egna märken. Jag sticker i alla fall dit imorgon igen för att samla på mig lite nagellack från deras egna kollektion, får ju passa på när det är rea! 

Har kommit på bästa iden till min nästa design som jag förmodligen gör på lördag. 
Men vad tycker ni om ni design? Är dom fina även om dom är lite skelögda? Skulle du kunna tänka dig ha den designen? Vill du ha steg-för-steg tutorial? Tips på någon design du skulle vilja se mig göra? Bara kommentera på! Blir så glad när jag får se att jag får någon kommentar. Så kommentera och gör min dag :)



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar