Elins Naglar: Verktyg

fredag 14 september 2012

Verktyg

igår skrev jag att jag skulle visa vilka "verktyg" jag använder när jag målar mina naglar så här kommer det.

Först har vi då dotting toolsen som jag har skrivit om en del redan här. Om man vill göra egna kan jag rekommendera såna bobby pins och ta den runda gummi delen som man doppar i nagellacken. Man kan även ta knappnålar och tändstickor om man vill göra små prickar. 

Sen har vi mina Nail Art penslar. Dessa har jag beställt på amazon, kostade inte så himla mycket. Paket innehåller 15 stycken olika penslar. Jag tycker dom är mycket bra och kan användas till att få ut det allra sista nagellacken i flaskorna också.

Sedan har vi då saker som inte är precis verktyg men saker jag använder mig av.
Kiss - Fransk manikyr form mallar 

Kiss - Nagelbands kräm

Nagellacks remover är alltid bra att ha i närheten när man målar sina naglar. När jag är klar brukar jag hälla upp lite i och med en pensel ta runt naglarna så det blir rent och fint. 

Bomullsrondeller eller Bomullspads är också bra att ha. Här är mitt favorit märke - Topz

Nu kom jag på att jag glömt fota en sak, jag har en liten plats palett som är till för typ akvarell färger och sådan. Det är alltså en rund sak med massa "gropar" i som jag använder mig mycket av. Droppar lite nagellack i en sådan grop och så är det bara att använda sig av penslarna.   


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar