Elins Naglar: 4th Of July Naglar

lördag 5 juli 2014

4th Of July Naglar

Igår firades 4th of July i hela USA, en stor högtid där på andra sidan atlanten. Även om jag inte var där och firade kände jag att jag var tvungen att vara med i ett hörn i alla fall. Sedan jag började med Nail Art har jag alltid gjort en design för denna högtiden, så kände inte att jag kunde bryta denna traditionen nu. 

Jag hoppas fortfarande på att jag kan få vara där fira det ett år men detta får väl duga tills dess. 

När jag valde nagellacken till denna designen så var jag på ett glitter humör som man kan se på designen. Det är ju bara 4th of July en gång om året så man får väl köra all-in då! Eftersom glitter lack inte alltid är så kompakta så börja jag allt med ett lager vitt för att få en bas för allt glitter. 

4th of july naglar av elins naglar

Det är en ganska enkel design, har inte haft mer än en dotting tool för att göra detta, vilket var till prickarna som får föreställa stjärna denna gången. Vågade inte ens på att försöka mig på att göra stjärnor. Så det fick bli så här. Allt annat är gjort med penseln man hittar i nagellacken. Strecken har jag gjort med en striping nagellack, alltså nagellack med väldigt tunn pensel i gjorda för nail art. 

För dessa 4th of July Naglar så gjorde jag tre naglar med allt, den tredje som man inte ser är ju då min tumme. Dom andra två naglarna fokuserade jag mer på antingen röd eller blått. För att göra de tre naglarna så börja jag antigen med den röda eller blåa beroende på vilken som var längst ner på nageln. 
Eftersom den blåa var mer glitter än färg, om man jämför med den röda, så gjorde jag en glitter gradient. Det går ut på att man gör olika lager av glittret så det blir mer kompaktare längst ut på nageln. Tyvärr tycker jag dock att Seche Vite topplacket gör så att glitter lacket krymper lite. Vilket gör att det ser lite slitet ut vilket jag tycker är synd. Men sen när min gradient var klar la jag till små prickar med min minsta dotting tool.
Den röda nageln gjorde jag bara med att måla hela nageln och sen lägga till strecken över. Sen är man klar! 


4th Of July Nail Art av Elins Naglar

Jag tycker att denna designen är väldigt festlig med allt glitter och passar bra i allt 4th of July firande. Lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om denna design, vill gärna höra vad ni tycker!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar