Elins Naglar: Perfekt Clean up

onsdag 21 augusti 2013

Perfekt Clean up

Alla måste medge att det är inte så lätt att måla naglarna helt perfekt, utan man behöver göra en perfekt clean up. För att göra det finns många metoder.

Man kan till exempel ha en correction pen, som den jag visat tidigare på bloggen. Det är alltså en penna fylld med nagellacks borttagning. Länk till det inlägget. Andra sätt att göra det på är att avända sig av en tops.

Sedan finns det pensel metoden, där man doppar en pensel in nagellacks borttagning. Innan använde jag mig av en en smal pensel. Men nu har jag märkt att den bästa pensel att göra det med är en snedskuren ögonskuggs pensel.




Den här penseln har jag köpt på ullared för några kronor. Den är verkligen super. Gör det väldigt lätt att få en sån perfekt clean up som möjligt. 




Närbild på penseln. Men så alltså allt du gör är att doppa penseln in nagellacks borttagning och så tar du bara bort nagellack som kommit utanför och så att inte nagellacket når ner hela vägen till nagellbandet för att få snyggaste resultat. 


Hoppas detta inlägget hjälpte, och har ni några frågor så är det bara att skriva en kommentar! 

Imorgon kommer nästa design till min Nail Art Challenge, så kolla in då.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar