Elins Naglar: Nail Art Challenge - 11 Inspirerad av konst - Keith Haring Naglar

måndag 29 juli 2013

Nail Art Challenge - 11 Inspirerad av konst - Keith Haring Naglar

Dags för nästa design till min Nail Art Challenge, jag hade sjukt svårt att komma på vilken sorts konst jag skulle bli inspirerad av. Sen kom jag ihåg en konstnär vi prata om på bildlektionerna i grundskolan, alltså några år sedan, och jag kom ihåg att han hade väldigt rolig tema genom sin konst. 




Efter att googlat runt lite hitta jag honom - Keith Haring! Så dagens naglar är inspirerad av denna bilden.




Keith Haring Nail Art av Elins naglar

Jag målade alla figurer med en small pensel, dock inte lika smal som en striping brush, men ändå ganska smal och lång. Hjärtat gjorde jag dock med en dotting tool.


Keith Haring Naglar av Elins Naglar

Sedan med en striping brush måla jag runt alla kanter med svart.

Keith Haring hund Nail Art av Elins Naglar

En liten bild på min tumme också slänger jag in. 


Nagellacken jag använt -



Baslack - Isadora - Second Nail
Vit - OPI - Alpine Snow
Orange - Isadora - South Beach
Röd - Gina Tricot - Formula One



Gul - Face Stockholm - 171
Blå - China Glaze - First Mate
Grön - Sephora - Picnic in the park
Svart - Isadora - Gothic Black
Topplack - Seche Vite


Vad tyckte ni om dagens design? Kommentera gärna!

Kolla in imorgon för ett nytt inlägg från mig. :)



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar