Elins Naglar: Swatch - OPI You're such a Budapest

fredag 15 februari 2013

Swatch - OPI You're such a Budapest

Idag har jag testat ett nytt lack från OPI's Euro Centrale kollektion som kom ut i butik i början i februari om jag inte har helt fel för mig.

När jag gick in på Åhlens igår på jakt efter gellack borttagning hade jag inte planerat att köpa ett nytt nagellack. Men detta var bara ett sådan så jag var tvungen att köpa det. Det var love at first sight. Sa att det var en alla hjärtans dags present till mig själv för att jag inte skulle känna mig mindre skyldig eftersom jag handlade ett OPI lack i helgen också.. 

Men av kollektionen är detta, Suzi’s Hungary AGAIN! (ett typ bubblegum rosa lack) och Can’t Find My Czechbook (ett ljus blått/grönt/turkost lack, en dröm!) mina favoriter. Precis dom färgerna jag vill bära denna vår. Hoppas jag blir stolta ägare av dom också inom en snar framtid.

Men tillbaka till You're such a Budapest. Det är ett ljust ljust lila med svagt shimmer, lite pastellaktig. Pastell känns som det kommer bli stort i vår, eller jag hoppas det i alla fall för I'm lovin' it. 



Bilderna gör inte lacket helt till rättvisa. Det är ljusare i verkligheten. 

Formulan på lacket var väl så där, efter två lager var det fortfarande ojämnt, ljusare fläckar och man såg penseldragen. Efter tredje blev det bättre, men det är fortfarande inte perfekt, kolla bara mitt ringfinger. 

Men detta kan vara något som jag kan överse bara för att färgen är perfekt. 

Förhoppningsvis kommer en design upp med detta lacket imorgon. Sen lovar jag att jag ska få upp dotting tool tutorial under helgen, har puttat fram det för länge nu. 






Inga kommentarer :

Skicka en kommentar