Elins Naglar: Pastell tribal naglar

måndag 18 februari 2013

Pastell tribal naglar

Nu kommer äntligen en ny design upp. Denna designen är inspirerad av OPI lacket jag swatcha i fredags - You're So Budapest. En lila pastell färg, enligt mig då. Bestämde mig för att matcha den med andra ljusa färger och få en riktig vårig design, hoppas på att det skulle jaga vintern iväg men apparently not eftersom det snöat typ hela dagen. Tyckte det blev en väldigt fin design och färgerna passade ihop perfekt. 


Det har skivat sig lite, eftersom jag inte riktigt haft tid och ta foto på dom förrens nu precis och jag målade dom i fredags.


Jag tyckte denna designen var enkel, men det kanske bara är jag. Jag började med att måla alla naglar först med You're So Budapest och sen gjorde jag gradients med två andra färger på alla naglar förutom en som jag behöll som den var för en accent nagel. Den fyllde jag sedan med tribal print och på dom andra fyllde jag en bit. Tribal printen har jag gjort med en smal striping pensel och den minsta dotting tool. Sedan avsluta jag allt med ett lager topplack för att få allt smält ihop mer och för att ta bort ojämnheter. 

Nagellacken jag använt är -


Börja alltid med ett baslack, vilket jag inte använt eftersom jag har depends gellack under. Men annars uppmanar jag alla att börja med det, alla nagellacks märken har ett baslack. 

Lila - OPI - You're So Budapest
Rosa - Essie - Splash of Grenadine
Blå - China Glaze - Kinetic Candy
Vit - OPI - Alpine Snow
Topplack - Seche Vite

Tutorial för hur man gör sina egna dotting tools kommer imorgon, pinky promise! 

Lämna gärna en kommentar.




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar