Elins Naglar: Stitched hearts Nail Art - Alla hjärtans dag naglar

måndag 4 februari 2013

Stitched hearts Nail Art - Alla hjärtans dag naglar

Här kommer ännu en alla hjärtans dag design, och denna innehåller en hel del OPI lack eftersom jag ska vara med i deras tävling som håller på just nu med denna designen.

Detta är en enkel design, men sometimes less is more. Tycker nog denna är lite bättre än förra. Den innehåller massa hjärtan!

Jag har gjort om min gellack idag också, började gå upp på kanterna så jag tog av det. Men det vara lite mer än en vecka i alla fall, hade hoppats på lite längre men nu ska jag jämför hur det blir med gellacken som man egentligen ska ha och inte vanligt nagellack som jag har. Får försöka ta mig till en åhlens butik och köpa det någon gång denna veckan.

Det blev ännu en upp och ner design och idag är jag för lat för att vända bilderna. 


Designen är lätt, jag började med att göra hjärtan över hela nageln i olika storlekar och färger med dotting tools. 


Sen tog jag en small stripping brush och gjort lite streck runt hjärtana. 

Nagellacken jag använt mig av -



Baslack - Isadora - Second Nail
Ljusrosa - OPI - Passion
Rosa - OPI - Pompeii Purple
Grå - OPI - Lucerne Tainly Look Marvelous


Lila - OPI - Can't Let Go
Svart - Isadora - Gothic Black
Topplack - Seche Vite

Om ni har några frågor så är det bara att kommentera! 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar