Elins Naglar: Cupcake Naglar

torsdag 3 januari 2013

Cupcake Naglar

Idag kör vi på naglar inspirerade av julklappar igen. Dagens design har jag fått från en kakburk jag fick.


Den är väldigt söt och jag som älskar cupcakes tyckte detta kunde bli en fin design.

Vilket det blev, enligt mig i alla fall. Jag kan inte sluta titta på mina naglar och jag mer och mer sugen på cupcakes varje gånger jag tittar på dom.


Jag försökte matcha fägerna så gott som jag kunde, men även om jag har ganska många nagellack har jag absolut inte alla färgerna. Eftersom jag använde mig av nästan den ljusaste gröna jag har till bakgrunden hade jag ingen till den gröna cupcakes så jag gjorde om den till en blå istället.

När jag målade alla svarta linjer tyckte jag att jag förstörde allt men på kakburken är det lite slarvigt gjorde så då gjorde jag också det lite slarvigt. Nu tycker jag det ser bra ut. Tror inte det skulle sett mycket bättre ut om jag försökte göra det perfekt.

Fattar inte varför jag är så röd under nageln på mitt pekfinger, undrar om det kan vara för att jag spela gitarr innan. Tycker jag inte är så röd när jag kollar själv. Måste vara blixten som får det se så rött ut.

Nagellacken jag använde mig av -


Baslack - Isadora -Second Nail
Grön - Sephora - Lime Cocktail 
Brun - OPI - You don't know Jacques!
Ljusbrun - H&M - Nude Dude
Blå - China Glaze - Kinetic Candy


Gul - Ciaté - Big Yellow Taxi 
Lila - H&M - Liberty Girl
Rosa - H&M - City
Ljusrosa- Gina Tricot - Candy Floss



Vit - China Glaze - White Out
Röd - Claudia - All Red
Svart - Isadora - Gothic Black
Topplack - Seche Vite

Vad tyckte ni om dagens design? Något ni skulle tänka er ha? Steg för steg tutorial? Någon design ni vill att jag ska göra? Frågor om något? Kommentera på bara! :)
















Inga kommentarer :

Skicka en kommentar