Elins Naglar: Vatten marble!

torsdag 11 oktober 2012

Vatten marble!

Jag är alldeles för trött för att skriva ett ordentligt inlägg just nu, så jag kastar in ett snabbt mobil inlägg här innan jag drar till sängs. Jag har spenderat dom senaste dagarna med tekniken water marble. Efter 3 försök kan jag nog tycka att jag har nog kommit fram till hur man gör nu.


Mobil bild

Blev ganska nöjd med mina naglar, gillar speciellt att en nagel blev typ tvärtom som en accent nagel. Men jag har ju så klart redan fått märken och annat skit på naglarna. 

Lite tips för en lyckad water marble. (Fast lite träning behövs nog ändå!) -

 - Se till så att vattnet är rumstempererat. Annars går det inte. Det får alltså inte vara för varmt och inte för kallt. Det bästa skulle ju vara om man kan ställa ut lite vatten innan man går på morgonen eller låter det så under natten. 
- Skruva av alla korkar på dom nagellacken du ska använda, för det allt måste ske ganska snabbt annars stelnar nagellacket. 
- Håll kvar fingret under vattnet tills du med en tandbetare eller liknande och drar bort allt nagellack som inte är på naglen. Annars kan det hamna på naglen när du drar upp den igen, alltså får du två lager med olika mönster.
- Tejpa naglen innan för annars har du nagellack på hela fingret sen efter. 

Men annars säger jag lycka till med allt, om det är nåt ni undrar så är det bara att skriva en liten kommentar så svarar jag så gott jag kan. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar