Elins Naglar: Saran wrap tekniken

tisdag 9 oktober 2012

Saran wrap tekniken

Som jag sa eller man kanske ska säga skrev igår så prövade jag en ny teknik - Saran wrap men jag kallar den plastfolie tekniken. Det är då pågrund av det ända verktyget man använder sig av är plastfolie.


Jag tyckte det var en kul teknik, väldigt lätt men jag tror mitt färgval inte var så bra. Tror den skulle se bra ut med en annan typ cream färg istället för den glitter baserade guldiga jag har här. 

Jag passa även på att testa mitt matta topp lack. Jag gillar verkligen det, så den kommer nu användas flitigt nu. 

Nagellack använda
bas lack - Isadora Second Nail
Essie - Splash of grenadine
Isadora - Gold Sparkles
Topp lack - Essie Matte about you 

Men jag kommer pröva på denna tekniken igen med andra färger för vad jag har sett kan det bli väldigt fint. Om du undrar mer om tekniken eller vill veta mer hur man gör så skicka bara i väg en kommentar.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar