Elins Naglar: Depend GelLack

onsdag 26 september 2012

Depend GelLack

Tänkte att jag skulle prata lite om Depends nya nyhet - GelLack.

Såg reklam för detta ett tag sen men eftersom det var allt jag hitta om det så valde jag att inte skriva om det just då. Men nu dök det upp här i min tidning igen och nu hitta jag lite mer information om det.


Det ska alltså vara lack som håller 2-3 veckor. Själv är detta inget för mig som målar naglarna varannan dag. Men för personer som vill ha målade naglar med inte orkar måla och hålla på hela tiden låter det super. Skulle dock vilja se hur det funka lite närmare och om det verkligen håller så länge som dom utlovar. 

För att kunna göra din egna GelLack lackningen behöver du ett startkit som kostar runt 469 :- alltså inte jätte billigt men detta ska ju var ett engångsköp då man får med LED-lampan som man behöver. Sedan kan man köpa dom andra sakerna som finns med i startkitet enskilt när de tar slut. 

Sedan har dom just nu 24 färger som kan användas till detta, vet inte om det kommer bli fler senare men de kan man väl hoppas på. Färgerna kostar 79 :- för 5 ml vilket är ganska dyrt för nagellack i den mängden. Men om det då håller så länge så ska man ju inte behöva så mycket så det får man ju tänka på när man köper det. 

GelLack ska släppas i Oktober på Åhlens och andra utvalda butiker. 

Någon som är sugen på att testa? :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar