Elins Naglar: Påsk naglar

söndag 24 mars 2013

Påsk naglar

Nu när påsken är här så får man börja med påsk designer, vilket jag tycker är otroligt roligt. Det är mycket ljusa färger, pastell färger passar super till påsken.

Designen som jag ska visa upp för er idag har jag baserat på 5 basfärger, en för varje finger. Sedan har jag lagt till 2 stycken accent naglar då jag har då lagt till visa färger.


Jag började med att måla alla naglar i dom 5 basfärgerna jag bestämt mig för. Jag satsa på ljusa färger. Lillfingert gjorde jag med meningen blå för att fortsätta med blue pinky challenge, som ni kan läsa mer av i förra inlägget. Tummen som inte är med här på bild har då den gröna nagellacket på sig som man ser på dom andra. Mening är att det ska vara påskägg på dom 3 naglarna. Efter jag målat dom så börja jag göra linjer, vanliga och ziczac. Sedan la jag till lite prickar. Sen avsluta jag med att ta vit och göra prickar där jag tyckte det saknades lite. 


Det som ska då likna en påskhare som jag har på mitt pekfinger gjorde jag med att en pensel gjorde formen och sen fyllde jag i den. Sedan gjorde jag ögonen och nosen med dotting tool. (lägg märke till att den inte blev skelögd som jag brukar få till.) Lägg till morrhår med en smal striping brush och sedan la jag till ljus rosa i öronen och kinderna med dotting tool.


Tummen fick en liten kyckling på sig. Kycklingen är gjord med en dotting tool, och även ögonen. Håret, näbben och äggskalet har jag gjorde med striping brush. 


 Nagellack jag använt -
Börja alltid med baslack för att skydda dina naglar och för att designen ska hålla längre.

 Mina 5 basfärger -

Grön - Mavala - Pistachio
Rosa - Essie - Splash Of Grenadine 
Orange - Mavala - Fresh Melon
Lila - OPI - You're Such a Budapest
Blå - China Glaze - Kinetic Candy



Brun - OPI - You don't know Jacques
Vit - OPI - Alpine Snow
Svart - Isadora - Gothic Black
Rosa - Ciaté - Cutiepie


Orange/röd - Ciaté - Speed Dial
Gul - Ciaté - Big Yellow Taxi 
Topplack - Seche Vite

Vad tycker ni om designen? Något ni undrar över? Vill ni ha en ordentligt steg-för-steg tutorial på designen? Bara kommentera och jag hjälper er så gott jag kan. 


1 kommentar :

  1. Snyggt, gillar äggmålningen... kommer att härma din idé till påsk...

    SvaraRadera