Elins Naglar: Eld Naglar

söndag 30 september 2012

Eld Naglar

Hoppas ni gillade min swatchar som kom upp dom dagarna jag inte var hemma. Jag ber ännu en gång om ursäkt för hur bilderna blev.

Men nu är jag i alla fall hemma igen och har spenderat en liten stund till att måla naglarna. Dagens resultat blev en typ prickig gradient.

'

Jag tänker lite på eld när jag kollar på dom eftersom det går från gult till rött. Men man kan även se det som en höstig design då det kan liknas som färgerna på höstlöv. 

En snabb och lätt design gjord med en dotting tool.

Nagellack jag använde -

Bas - Isadora Second Nail.
Vit - Claudia - White tip
Gul - China Glaze - Sunshine pop
Orange - Depend - Nr 124
Röd - Claudia - All red
Topplack - Seche Vite

Folk som kanske läser mina inlägg ordentligt kanske märkte att jag inte använt mig av OPI topp lack som jag brukar utan Seche Vite. Jag fick faktiskt det idag eftersom mamma spenderat helgen i Ullared. Där kostar den 95 kr kanske ganska mycket men det är det billigaste jag har sett det i Sverige. Jag fick också 4 flaskor Depends nagellacks borttagning vilket alltid behövs.
Men tillbaka till topplack.. Jag tänkte jag kanske ska göra en jämförelse mellan OPI och Seche Vite för att se vilken som är  bäst. Men jag är i alla fall glad att ha Seche Vite i min samling då jag hört massor om den. :)

2 kommentarer :

  1. Hej! Jag tycker det är kul att kolla din blogg med alla olika designer och sånt. Jag undrar om du någongång kan göra så tidningsnaglar och visa typ steg för steg hur man gör. Jag misslyckas alltid :( Hälsningar Frida

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Har aldrig försökt mig på tidningsnaglar men någon gång måste ju vara den första. Behövde lite inspiration eftersom jag hade ingen aning om vad jag skulle göra på mina naglar idag. Ska pröva lite olika tekniker för tidningsnaglar nu så får vi se hur det går :)

    SvaraRadera